Güncel Sayı

Sayı: 17, 26.12.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makaleleri

Derleme Makale

Teorik Makale

Çeviri

Söyleşi

Görüş

Kitap Eleştirileri

Doç. Dr. Özge GÜVEN AKDOĞAN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi
Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi
Prof. Dr. Mehmet TOPLU Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi 0000-0002-1777-9829
Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori, E-Devlet, Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları, Açık Erişim, Dokümantasyon, Kütüphane Çalışmaları, İnternet, İnternet Yayıncılığı, Medya Okuryazarlığı, Medya Teknolojileri, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim Ekonomisi, İletişim Etiği, Siyaset Bilimi, İletişim Sosyolojisi, Siyaset Sosyolojisi, Sağlık Bilişimi ve Bilişim Sistemleri, İletişim Tarihi
Doç. Dr. Bahar KAYIHAN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
İletişim Sosyolojisi
Doç. Dr. Bilge ŞENYÜZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0001-8717-6487
Gazetecilik Çalışmaları, İnternet, İnternet Yayıncılığı
Doç. Dr. Nihal KOCABAY-ŞENER İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-4018-082X
İletişim ve Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi
İletişim Çalışmaları, Reklam Araştırmaları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Doç. Dr. Zuhal DEMİR TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Sosyal Medya Çalışmaları
Doç. Dr. Şeyda KOÇAK KURT ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0003-2797-1424
İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, Gazetecilik, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Medya Okuryazarlığı, Medya Teknolojileri, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Cinsiyet Sosyolojisi, Göç Sosyolojisi, İletişim Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları, İletişim Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Emrah AYAŞLIOĞLU Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi 0000-0002-9245-7424
İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Yeni Medya, Reklam Araştırmaları, Reklamcılık (Diğer), Yoksulluk Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi, Video Tasarımı, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Halkla İlişkiler
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ZARARSIZ Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 0000-0002-0485-7576
İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler
Dr. Öğr. Üyesi Arda Umut SAYGIN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 0000-0002-5103-4636
Gazetecilik Çalışmaları
Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları
Arş. Gör. Emrah ÖZTÜRK Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi 0000-0002-7268-5673
İletişim ve Medya Çalışmaları, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema (Diğer)
Dr. Arş. Gör. Feyyaz FIRAT Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 0000-0002-9694-0747
Yeni İletişim Teknolojileri
Demet FIRAT ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Asya Kültürü Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi
Arş. Gör. Fatma Sena YAMAN KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik Çalışmaları
Arş. Gör. Gülşah ALTUĞ ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi
Öğretim Görevlisi Ezgi AÇIKALIN AVCI ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-1270-0851
İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Kitle İletişimi, Medya Okuryazarlığı, Medya Teknolojileri, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Radyo-Televizyon, Sosyal Medya Çalışmaları, Televizyon Programcılığı, Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim Ekonomisi, İletişim Etiği, Siyasal İletişim, İletişim Sosyolojisi, İletişim Tarihi
Prof. Dr. A. Fulya ŞEN Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi 0000-0003-3350-8292
Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Basın Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYSILI ANKARA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 0000-0002-0308-1067
Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Felsefesi
Dr. Öğr. Üyesi Aynur ARSLAN ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY
İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Sağlık Bilimleri
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe MİRZA GİRGİN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, İletişim ve Medya Çalışmaları, Gazetecilik, Film Eleştirisi
Doç. Dr. Ayşegül Elif ÇAYCI İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-4082-8673
Medya Teknolojileri, İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi, Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları
Prof. Banu İnanç UYAN DUR IŞIK ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ 0000-0003-0259-1716
Web Tasarımı, Video Tasarımı, Tasarım, Etkileşim ve Deneyim Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı, Yeni Medya, Artırılmış Gerçeklik, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, Multimedya Tasarımı
Basın Çalışmaları, Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, Gazetecilik
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Dr. Arş. Gör. Büşra SÖNMEZ Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Siyaset Bilimi
Doç. Dr. Derya GÜL ÜNLÜ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Ortadoğu Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Ekin Beran EĞÜZ MALTEPE UNIVERSITY, FACULTY OF COMMUNICATION
Reklamcılık, İletişim Kuramları, Yeni İletişim Teknolojileri
Doç. Dr. Fatma ÇAKMAK MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-7276-5016
Siyasal İletişim, İletişim ve Medya Çalışmaları
Doç. Dr. Filiz YILDIZ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0002-1206-4314
Gazetecilik Çalışmaları
Doç. Dr. Güven ÖZDOYRAN İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
Kültürel Teori, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültür Felsefesi, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, İletişim Sosyolojisi
Doç. Dr. M. Nur ERDEM ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0002-7034-201X
Dijital Reklamcılık, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Medya Okuryazarlığı
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut KUTLU NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY 0000-0002-5047-4234
Sinema Sosyolojisi, İletişim Psikolojisi, Yeni Medya, Din Felsefesi
Dr. Öğr. Üyesi Merve ERDOĞAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sosyal Medya Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa AKMAN BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, GÖNEN MESLEK YÜKSEKOKULU, TASARIM BÖLÜMÜ 0000-0002-1163-7651
Grafik Tasarımı, İllüstrasyon
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, Sosyal Medya Çalışmaları
İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler
Doç. Dr. Onur TAYDAŞ CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0002-5068-8988
Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Belgesel Film - Politik Sinema, Siyasal İletişim, Sosyal Medya Çalışmaları, Kitle İletişimi, İletişim Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Dr. Rūta SUTKUTė European Humanities University 0000-0001-8169-2632
Siyasal İletişim, İletişim Çalışmaları, Siyaset Bilimi (Diğer)
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Gazetecilik
İletişim ve Medya Çalışmaları
Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Sevil BEKTAŞ DURMUŞ İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Sosyal Medya Çalışmaları, Dijitalleşme
Doç. Dr. Sevilay ULAŞ ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Songül TAN Avrasya Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü 0000-0002-9917-4638
İletişim Ekonomisi, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Radyo-Televizyon, Yeni İletişim Teknolojileri
Doç. Dr. Tamer BAYRAK ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-0776-1606
Yeni Medya, Yapay Zeka (Diğer), Sanal Gerçeklik
Doç. Dr. Zuhal AKMEŞE DİCLE ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ, İLETİŞİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI 0000-0003-3805-8649
Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, İletişim ve Medya Çalışmaları, Sinema Sosyolojisi, Sosyoloji, Yeni Medya, Radyo-Televizyon, Medya Okuryazarlığı
Kadın Araştırmaları, Basın Çalışmaları, Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim Sosyolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Özge TOPÇU Bir kuruma bağlı değildir
Sosyal Medya Çalışmaları
Doç. Dr. Özgül BİRSEN Anadolu Üniversitesi
Radyo-Televizyon
Prof. Dr. İbrahim Hakan DÖNMEZ Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 0000-0002-7107-1020
İletişim Kuramları, İletişim Sosyolojisi, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Kitle İletişimi, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim Etiği, Gazetecilik, İletişim Çalışmaları, İletişim Eğitimi, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Prof. Dr. Şükrü BALCI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ 0000-0002-0477-0622
İletişim ve Medya Çalışmaları

Yeni Medya iletişim araştırmaları, teknoloji ve dijital kültür alanlarında çalışmaları yılda iki sayı (Güz/Bahar) yayınlayan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir. Derginin belli sayılarında farklı dosya konuları odağa alınabileceği gibi, tema konusunun dışında makaleler de yayınlanabilmektedir.

Yeni Medya Dergisi dijital medya ekosistemini yeni teknolojiler, dijital medya endüstrisindeki dönüşümler ve regülasyonlar gibi konular etrafında inceleyerek daha geniş sosyo-kültürel, ekonomik ve siyasal sorunları tespit edip, bu sorunlara yanıt arar. Derginin amacı yayınlanan özgün çalışmalar aracılığıyla yeni medyaya ilişkin akademik bilgi birikimine katkıda bulunmak, alandaki güncel yaklaşımları ve araştırma konularını ilgili akademisyenlere ulaştırmaktır. Böylece alana ilişkin teorik ya da uygulamaya dönük araştırma perspektiflerine katkı sunulması hedeflenmektedir.

Bu amaçlar doğrultusunda disiplinlerarası bir perspektife sahip olan dergi; hem sosyal bilimler hem de beşeri bilimler alanından iletişim, medya ve kültürel çalışmalar başta olmak üzere sosyoloji, coğrafya, antropoloji, ekonomi ve siyaset bilimi ile bilgi/belge yönetimi gibi alanlardan özgün çalışmaları yayınlar.

Yeni Medya Dergisi ücretsiz ve açık erişimli olarak, yılda iki kez Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yayınlanan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir.

Yeni medyadan kaynaklanan etik ve yasal sorunları, toplumsal dönüşümü, kavramları ve yaklaşımları hem teorik hem de ampirik olarak tartışmaya açan çalışmalar dergide yayınlanmaktadır.

Dergiye gönderilen bilimsel makaleler Türkçe ya da İngilizce olmalıdır.

Yeni medya alanında yapılmış özgün, bilimsel yayın niteliklerine ve yayın ilkelerine uygun araştırma makaleleri, derleme yazılar, söyleşiler, görüşler, çeviriler ve kitap eleştirileri değerlendirmeye alınmaktadır.

Dergi kapsamında yayınlanabilecek ana konular şunlardır:
• Yeni Medya (yeni medyanın bireysel, toplumsal, kültürel, teknolojik, ekonomik ve siyasi boyutları vb.)
• İnternet ve kitle iletişim araçları (video yayıncılığı, internet gazeteciliği, dijital oyunlar, sinema, televizyon ve radyoda dijitalleşme)
• Dijitalleşme ve yakınsama (geleneksel medya ile karşılaştırmalı çalışmalar, dijital medyada etik ve yasal düzenlemeler vb.)
• Sosyal medya ve mobil iletişim (sosyal medya platformları, mobil uygulamalar vb.)
• Dijital kültür ve ağ toplumu (dijital çağda toplumda gözlenen dönüşüm, gözetim toplumu, ağlaşmış kamu, etkileşim vb.)
• Kullanım pratikleri ve dijital eşitsizlikler
• İnsan-makine iletişimi, makineler arası iletişim, nesnelerin interneti

YENİ MEDYA DERGİSİ YAZIM KURALLARI

Önemli Not:  Dergide yapılacak atıflar, kaynak gösterimi ve biçimsel unsurlar derginin aşağıda yer alan kurallarına göre yapılacaktır. Yazım kurallarında yer almayan diğer hususlar için APA 7 dikkate alınacaktır. 
 

Yeni Medya dergisine gönderilecek çalışmalar aşağıdaki özelliklere göre hazırlanmalı ve makale oluşturulurken sayfada yer alan şablon kullanılmalıdır. Şablon kullanılmayan çalışmalar, yazara iade edilmektedir. Çalışmalar, Microsoft Word programında hazırlanmalıdır.

Hem Türkçe hem de İngilizce olarak hazırlanmış çalışmalarda ise 750 - 1.000 kelime arasında Genişletilmiş Özet (Extended Abstract) yer alması zorunludur. Türkçe makalelerde İngilizce genişletilmiş özet, İngilizce makalelerde ise Türkçe genişletilmiş özet eklenmelidir. Genişletilmiş Özet bulunmayan çalışmalar, yazara iade edilir. Genişletilmiş Özet; çalışmanın amacını, kapsamını, kuramsal çerçevesini, yöntemini, bulgu ve sonuçlarını içeren ve makalenin bütününü yansıtan içerikte olmalıdır.



Sayfa Düzeni: A4 Dikey formatında kullanılacak sayfanın kenar boşlukları aşağıdaki gibi ayarlanmalıdır.
Üst Kenar Boşluk: 4 cm
Alt Kenar Boşluk: 3 cm
Sol ve Sağ Kenar Boşluk: 3 cm
Paragraf Başı: 1 cm
Yazı Tipi ve Ana Metin Punto : Times New Roman – 12 punto
Blok Alıntı ve Blok Alıntı Punto : Sol 1 cm – 10 punto
Dipnot ve Dipnot Metin Boyutu: Times New Roman – 9 punto
Tablo İçi Bilgiler: 10 punto
Paragraf Aralığı: 6 nk
Satır Aralığı: Tek (1)

Kelime Sınırı:Dergiye gönderilecek araştırma makalelerinin, Kaynakça dahil (Extended Abstract hariç) 10.000 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir. Makale dışındaki çalışmaların ise 2000 kelimeyi geçmemesi tavsiye edilir. Çalışmalarda Türkçe ve İngilizce olmak üzere özet yer almalı ve her bir özet, 250 kelimeyi geçmemelidir (İngilizce ve Türkçe Toplam en fazla 500 kelime). Her çalışma Türkçe (Öz) ve İngilizce (Abstract) olmak üzere özetler altında yer alacak şekilde 5 anahtar kelime içermelidir. Türkçe olarak hazırlanmış çalışmalarda ise 750 - 1.000 kelime uzunluğunda Extended Abstract yer alması zorunludur.


Anahtar Kelimeler: Her çalışma Türkçe (Öz) ve İngilizce (Abstract) olmak üzere özetler altında yer alacak şekilde 5 anahtar kelime içermelidir. Anahtar kelimelerin arasında virgül kullanılmalıdır. Anahtar kelimelerin yalnızca baş harfleri büyük olmalıdır.


Makale Formatı/genel yapısı: Her çalışma sırasıyla Türkçe başlık ve öz, Türkçe anahtar kelimeler, İngilizce başlık ve abstract, İngilizce anahtar kelimeler, Giriş, Ana Metin, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma, Kaynakça ve Extended Abstract bölümlerini içermelidir.

Extended Abstract çalışmanın amacını, kapsamını, kuramsal çerçevesini, yöntemini, bulgu ve sonuçlarını içeren ve makalenin bütününü yansıtan bir içerikte olmalıdır.


Kişisel Bilgiler: Dergide kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır. Bu nedenle sisteme yüklenen makaleler ve çalışmalarda, yazarın/yazarların herhangi bir kişisel bilgisi bulunmamalıdır. Kişisel bilgilerin yer aldığı ayrı bir kapak sayfası makaleden ayrı olarak sisteme yüklenmelidir. Bu sayfada çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığı, yazarın ismi ve unvanı, bağlı bulunduğu kurum ile iletişim bilgileri (e-mail, cep telefonu, yazışma adresi) ile ORCID numarası yer almalıdır.


Başlıkların Düzenlenmesi: Türkçe ve İngilizce ana başlığın tüm kelimelerinin ilk harfleri büyük olmalı ve Times New Roman - 14 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Giriş, Öz, Abstract, Sonuç ve Kaynaklar baş harfleri büyük, soldan 1 cm girintili, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır.


Çalışmada ihtiyaç duyulan diğer başlıklar, aynı şekilde tüm kelimelerinin baş harfleri büyük, sola yaslı, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Alt başlıklar ise tüm kelimelerinin baş harfleri büyük, italik, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Tüm başlıklar paragraf başlangıcıyla aynı hizada (1 cm içeriden) başlamalıdır.


Tezden/Bildiriden Üretilmiş Yayınlar: Eğer çalışma, tez, bildiri veya proje çalışmasının bir kısmını içermekte ya da bunlardan üretilmiş ise, bu bilgi mutlaka dipnot olarak belirtilmeli ve gerekli açıklama yapılmalıdır.


Tablo ve Şekiller:
Tablo ve şekil başlığı numaralandırılarak tablonun/şeklin üzerine kalın bir şekilde yazılmalıdır. Tablo başlığı ilk harfleri büyük ve italik yazılmalıdır. Tabloda sütunlar arasında çizgi kullanılmamalıdır.

Örnek Tablo için bkz. Örnek Makale Şablonu

Kaynakça ve Atıf Kuralları
Yeni Medya dergisi, kaynakça ve atıf verme kuralları doğrultusunda APA sistemini referans almaktadır. Kaynakça, 'Kaynaklar' başlığı altında verilmelidir. Makaleler sisteme yüklenmeden önce APA 7 kurallarına göre düzenlenmelidir. APA 7 sistemine göre düzenlenmemiş çalışmalar, değerlendirmeye alınmadan önce bu sorunun giderilmesi için yazara geri gönderilmektedir.

APA 7 formatına ilişkin detaylı bilgilere: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples sitesinden erişim sağlanabilir. Metin içi gönderme ve atıflarda ana metnin dili dikkate alınarak Türkçe ile İngilizce atıf verme ve kaynak gösterme farklılıkları gözetilmelidir.

Kaynakçada sadece yazıda gönderme/atıf yapılan kaynaklara yer verilmeli, metin içinde kullanılmayan herhangi bir kaynak, kaynakçada yer almamalı ve kaynaklar, yazar soyadına göre alfabetik olarak sıralanmalıdır.

Kısa ve aynen alıntılar tırnak işareti içinde gösterilmelidir. 4 satırdan uzun alıntılar ise ayrı bir paragraf olarak 1 cm içeriden blok hâlinde, 10 punto ile yazılmalıdır. Bu durumda tırnak işareti kullanılmamalıdır.

Bir yazarın aynı tarihte yayınlanmış birden fazla yayınından yararlanılmışsa, yayınları birbirinden ayırmak için sırasıyla “a, b, c,...” ibareleri kullanılmalı ve bu kullanım gerek metin içinde kaynak gösterme sırasında, gerekse kaynakça bölümünde yer almalıdır.

Çalışmaların imla ve noktalamasında Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu esas alınmalıdır: https://www.tdk.gov.tr/tdk/kurumsal/yazim-kilavuzu.

Metin iç atıf örnekleri:
Tek yazarlı çalışma: (Creswell, 2014) - (Creswell, 2014: 126)
İki yazarlı çalışma: (Yıldırım & Şimşek, 2013) - (Yıldırım & Şimşek, 2013: 23)
Üç ve daha fazla yazarlı çalışma: (Narin vd., 2019) – (Martin et al., 2020)

Not:  Doğrudan Alıntılarda Sayfa Numarası Kullanılması Zorunludur. 

Kurum isimleri :
Metin içinde ilk kez atıf: (World Health Organization [WHO], 2020)
Tekrar eden atıflar: (WHO, 2020)

Anlatı alıntılarında kullanım örnekleri:
Creswell (2014), Yıldırım ve Şimşek (2013), Narin ve diğerleri (2019)
İlk atıf: World Health Organization (WHO, 2020)
Tekrar atıfları: WHO (2020)

Bir parantez içinde birden fazla yazara atıf verilmesi durumunda çalışmalar “ ; ” (noktalı virgül) ile ayrılmalıdır: (Creswell, 2014; Yıldırım & Şimşek, 2013; Narin vd. 2019)

Kaynakça örnekleri:

Kitap:
Tek yazarlı kitaplar:
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications.
Narin, B. (2017). Gazetecilik 2.0: İnternet gazeteciliğinde hipermetinsellik. Gece Kitaplığı.

Aynı yazarın aynı yıl içinde yayınlanmış birden fazla çalışması varsa:
Carlson, N. R. (2007a). Foundations of physiology and psychology. (7. Basım). Pearson Allyn & Bacon.
Carlson, N. R. (2007b). Physiology of behaviour. Pearson Allyn & Bacon.

İki yazarlı kitaplar:
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Çaylı, E. & Depeli, G. (2012). İfade özgürlüğünün on yılı 2001-2012. IPS İletişim Vakfı Yayınları.

Üç yazardan fazla ise:
Telli Aydemir, A., Doğu B., Özçetin, B., İslamoğlu, G., Bayraktutan, G., Binark, M. & Çomu, T. (2014). Siyasetin yeni hali: Vaka-i sosyal medya - seçimden seçime, gezi direnişi'nden hükümet cemaat çatışmasına. Kalkedon.

Yazarı yoksa:
Kitap adı. (2002). Yayıncı.

Not: APA 7’de kitap künyelerinde “yayın yeri” bilgisi yer almamaktadır. Doi numarası varsa sonuna “http…” olarak eklenmelidir. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Çeviri Kitap:
Kaynakça: Castro, F. (2008). My life (A. Hurley, Trans.). Dover. 
Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Çev.). Bilim ve Sanat.

Editörlü Kitap (Kitabın Tamamı):

Kaynakça: Mansell, R., Avgerou, C., Quah, D. & Silverstone R. (Eds.). (2007). The handbook of information and communication technologies. Oxford University Press.

Hülür, H., & Yaşın, C. (Editörler.). (2017). Yeni medya geleceğin gazeteciliği. Ütopya.

Not: Tek bir editör bulunan kitaplarda (Editör), birden fazla editörün bulunduğu kitaplarda (Editörler) ifadesi kullanılır. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Editörlü Kitapta Bölüm:
Kaynakça
: Kayıhan, B. (2019). Toplumsal hareketlerin Twitter’a yansımaları ve hashtag aktivizm ile ilgili çalışmalar. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Editörler), Bilgi doğruluk ve Twitter. (ss. 140-157). Ütopya Yayınevi.

Greenstein, S., & Prince, J. (2007). Internet diffusion and geography of the digital divide in United States. In  E. Mansell, C. Avgerou ,  D. Quah & R. Silverstone (Eds.), The Handbook of Information and Communication Technologies (pp.168-195). Oxford University Press.

Not: Varsa Doi numaraları eklenmelidir. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Makale:
Kaynakça: Yetkin, B. (2020). Siyasal iletişimde bilişimsel propaganda: Türkiye’de 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimleri ve botlar, cyborglar, troller. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 12(52), 24-45.

Gallacher, J. D., Heerdink, M. W., & Hewstone, M. (2021). Online engagement between opposing political protest groups via social media is linked to physical violence of offline encounter. Social Media + Society, 7(1), 1-16. https://doi.org/10.1177/2056305120984445

Not: APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir. Makalenin Doi numarası varsa eklenmelidir. Makalelerde makale ismi küçük harflerle düz bir font ile dergi ismi ise italik ve büyük harfle başlayacak şekilde yazılmalıdır. Dergi cilt sayısı italik, sayı no. ise parantez içinde ve düz olmalıdır.


Tez:
Kaynakça: : Çiçek, T. (2020). Dijital gazetelerde hayvanların ideolojik temsili [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.

Bildiri:
Kaynakça: Turancı, E. (2020, 21-23 October). Public Relations and advertising students’ attitude of Moodle: Open-source learning platform. [Conference presentation abstract]. 7th International Communication Days Communications Education In The Digital Age Symposium, Istanbul, Turkey.

Kayıhan, B. (2020, 4-6 Kasım). Fail ile Yapı Arasında İlişkisel Haber Okuma Süreci. [Konferans sunumu özeti]. IV. İlişkisel Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye.

İnternet:
Kaynakça: World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/the-top-10-causes-of-death.

Web sitesinden habere atıf:
Toner, K. (2020, September 24). When Covid-19 hit, he turned his newspaper route into a lifeline for senior citizens. CNN. https://www.cnn.com/2020/06/04/us/coronavirus-newspaper-deliveryman-groceries-senior-citizens-cnnheroes-trnd/index.html.

Gazete:
Exploration of the Coast (1987, November 24). The Guardian.

Film:
Ledoux, P. (Producer) & Besson, L. (Director). (1994). Léon [Movie]. ABD: Columbia Pictures & Gaumont.

Türkçe makalede filme atıf:
Ledoux, P. (Yapımcı) & Besson, L. (Yönetmen). (1994). Léon [Film]. ABD: Columbia Pictures & Gaumont.


Facebook paylaşımı:
News From Science. (2019, June 21). Are you a fan of astronomy? Enjoy reading about what scientists have discovered in our solar system—and beyond? This [Image attached] [Status update]. Facebook. https://www.facebook.com/ScienceNOW/photos/a.117532185107/10156268057260108/?type=3&theater.

Metin içinde: (News From Science, 2019)

Instagram paylaşımı:
Philadelphia Museum of Art [@philamuseum]. (2019, December 3). “It’s always wonderful to walk in and see my work in a collection where it’s loved, and where people are [Photograph]. Instagram. https://www.instagram.com/p/B5oDnnNhOt4/

Metin içinde: (Philadelphia Museum of Art, 2019)

Twitter paylaşımı:
APA Databases [@APA_Databases]. (2020, September 2). We have curated a collection of journal articles from APA PsycArticles on #COVID19. View: https://bit.ly/2QrWj76 for recent coverage [Image attached] [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/APA_Databases/status/1301175576703664128.

Gates, B. [@BillGates]. (2019, September 7). Today, it’s difficult for researchers to diagnose #Alzheimers patients early enough to intervene. A reliable, easy and accurate diagnostic would [Thumbnail with link attached] [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/BillGates/status/1170305718425137152

Metin içinde: (APA Databases, 2020; Gates, 2019)


İhtiyaç duyulan diğer atıf örnekleri için : https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/ adresi ziyaret edilmelidir. 

YENİ MEDYA DERGİSİ ETİK İLKELER VE YAYIN POLİTİKASI

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi yayın organı olan Yeni Medya Dergisi, 2016 yılından beri yayınlanmaktadır. Sosyal bilimler, iletişim ve Yeni Medya disiplinlerinin kesiştiği tüm alanlarla ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaların yayınlandığı kör hakemli, elektronik, uluslararası, akademik bir dergidir. Güz ve Bahar olmak üzere yılda iki kez yayınlanan dergi, Tr-Dizin ve Asos Index tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir. 


Yeni Medya Dergisi’ne başvurular için ücret alınmamakta, makaleler DergiPark sistemi üzerinden açık erişim politikasıyla yayımlanmaktadır. Dergiye gönderilen makalelerin dili, Türkçe ve İngilizce olabilir.

Tüm çalışmalar Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi tarafından Creative Creative Commons Atıf-Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansıyla lisanslanmaktadır. Lisans, kullanıcılara uygun referans vermek, lisansa bağlantı sağlamak ve değişiklik yapıldıysa bilgi vermek kaydıyla makale metinlerini okuma, indirme, kopyalama, dağıtma, yazdırma, arama veya tam metin bağlantılarını paylaşma veya başka herhangi bir amaçla kullanma olanağı tanımaktadır. 

Yeni Medya Dergisi, yayın etiğinde uluslararası standartlara bağlıdır ve Committee on Publication Ethics (COPE), Directory of Open Access Journals (DOAJ), Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA) ve World Association of Medical Editors (WAME) tarafından yayınlanan etik yayıncılık ilkelerini benimser. Principles of Transparency and Best Practice in Scholarly Publishing başlığı altında ifade edilen ilkeler için adres: https://publicationethics.org/resources/guidelines-new/principles-transparency-and-best-practice-scholarly-publishing

İntihal, duplikasyon, sahte yazarlık/inkar edilen yazarlık, araştırma/veri fabrikasyonu, makale dilimleme, telif hakları ihlali ve çıkar çatışmasının gizlenmesi gibi sorunlar etik dışı davranışlar olarak kabul edilir. Etik ihlaller yayından sonra tespit edilirse makale sistemden kaldırılır.

Dergiye gönderilen makaleler, başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere kabul edilmemiş olmalı; başka bir dergide değerlendirme sürecinde bulunmamalıdır. Yazılar, https://dergipark.org.tr/tr/pub/yenimedya adresindeki Makale Takip Sistemi aracılığıyla, e-posta adresi ve parolayla girilen kişisel sayfadan gönderildikten sonra, aynı sayfadan hakem süreci takip edilebilir.

Başvuru sırasında makalede yazar ve yazarların kimliğini açığa çıkaracak herhangi bir bilginin yer almaması gerekmektedir. Ayrıca çalışma için Telif Hakkı Devir Sözleşmesi, https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/30814  makale başvurusu sırasında DergiPark başvuru sistemi üzerinden yazarlara sunulmakta ve doldurulup imzalandıktan sonra dijital kopyasının başvuru gönderim aşamasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.


Dergi editörlüğünce ilk değerlendirmesi yapılan yazılar, kör hakemlik sistemiyle en az iki hakeme gönderilir. Hakemlerin raporlarında düzeltme istemesi durumunda yazar, sadece belirtilen düzeltmeler çerçevesinde değişiklikler yapabilir. Hakem raporlarından birisinin olumsuz olması durumunda, çalışma üçüncü bir hakeme gönderilir. Yayımlanmayan yazılar, yazarına geri gönderilmez. Hakemlerce istenen düzeltmelerin yapılması için, yazıyla ilgili bütün hakemlerin raporlarının gelmesi beklenir.

Dergiye özgün makalelerin yanı sıra forum, kitap, film, televizyon programı, sanat sunumu gibi iletişim ürünleriyle ilgili kısa tanıtım ve eleştiri yazıları ile ulusal/uluslararası etkinlik değerlendirme yazıları da kabul edilmektedir.

Gönderilen yazıların tezden üretilmesi, kongre, sempozyum veya bir toplantıda bildiri şeklinde sunulması yayınlanması için engel değildir. Bu tür etkinliklerden ve çalışmalardan türetilen makale başvuruları için editöre not olarak çalışmanın hangi etkinlikten türetildiği iletilmelidir. Dipnot olarak bu durum, makale altında mutlaka belirtilmelidir.

Dergiye verilen yazıların dergi kurallarına göre düzenlenmiş olması gerekir. Yazım kurallarına göre düzenlenmeyen yazılar, editör değerlendirmesi ve hakem sürecine geçmeden reddedilmektedir. Bu durumda gerekli düzeltme sonrası yazarın yeni bir başvuru oluşturması gerekmektedir.

Yeni Medya Dergisi’ne gönderilecek çalışmalar aşağıdaki özelliklere göre hazırlanmalı ve makale oluşturulurken sayfada yer alan “ŞABLON” kullanılmalıdır. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25289 Şablon kullanılmayan çalışmalar yazara iade edilmektedir.

Bir sonraki sayının yayınlanmasında en az 60 gün (2 ay) önce gönderilen başvurular, gelecek sayıda değerlendirilmeye alınabilecektir. 

Dergide yayınlanan yazıların bilimsel, içeriksel, dilsel ve hukuki sorumluluğu yazarlarına aittir.

Yazının yayımlanması konusunda son karar yayın kuruluna aittir.


Araştırma Etiği
Araştırma etiğinde uluslararası standartların gözetildiği Yeni Medya Dergisi’nde etik kurallara uygunluk, yazarın sorumluluğunda olup uluslararası araştırma etiği benimsenmiş ve gözetilmiş olmalıdır.

• İnsan araştırmalarında (anket, görüşme, deney vb.) kurumlardan Etik Kurul Onayı alınmalıdır. Etik Kurul Onayı olmayan çalışmalar dergiye kabul edilmemektedir. Bu çalışmalarda Etik Kurul Belgesi, çalışma ile birlikte sisteme yüklenmelidir.

• İnsan araştırmalarında katılımcılardan da “bilgilendirilmiş onam” alındığının yöntem bölümünde belirtilmesi gerekmektedir.

• İnsan araştırmalarında katılımcılar araştırmanın amacı, yöntemi ve varsa riskler konusunda bilgilendirilmelidir. Çalışmalarda katılım zorunlu olmamalı, gönüllülük esası benimsenmelidir.

• Çalışmalar herhangi bir kurum ya da kuruluşta gerçekleştirilecekse, bu kurumdan gerekli izinlerin alınmış olduğu, gerektiği durumda belgelenmelidir.

• Araştırmada çıkar çatışması varsa belirtilmelidir.

• Araştırmada çocukların, vesayet altındakilerin veya tasdiklenmiş hastalığı bulunanların yasal vasisinin onayı alınmalıdır ve bu onaylar gerektiği durumda belgelenmelidir.

Yazarların Sorumluluğu
• Bilimsel ve etik kurallara uygunluk, yazarın ya da yazarların sorumluluğundadır. Dergiye gönderilen çalışmalarda yazar çalışmanın başka yerde ya da dilde yayınlanmamış olduğunu ve başka bir yerde ya da dilde değerlendirmede olmadığını garanti etmek zorundadır. Yazarlar, çalışmanın orijinalliğini sağlamakla yükümlüdür.

• Çalışmada atıf ve kaynak gösterme kurallarına dikkat edilmeli ve yazar bu konuda doğabilecek yasal yükümlülüklerden sorumlu olduğunu bilmelidir. Çalışmada kullanılacak tablo, şekil, görsel gibi telife bağlı materyaller için gerekli izinler alınmalı ve referanslar metin içinde verilmelidir.

• Yazarların isim sıralaması, çalışmanın yazarlarının kararı olup bu sıralama Telif Hakkı Anlaşması Formu’nda da belirtilmeli ve form, tüm yazarlar tarafından imzalanmalıdır. Bu konuda çıkan anlaşmazlıklar, yazarların kendi sorumluluğundadır.

• Çalışmada, araştırmayı etkileyebilecek finansal destek ve/veya çıkar çatışması varsa bunlar belirtilmelidir.

• Yazarın kendi çalışmasında hata ya da yanlışlık tespit etmesi durumunda yazısını çekme hakkı saklıdır. Bu durumda geri çekme talebi için yazarın, yazılı bir dilekçe ile dergiye başvurması gerekmektedir.

Editörlerin Sorumluluğu
• Dergiye gönderilen tüm çalışmalar, nesnel olarak değerlendirilir.

• Değerlendirme amacıyla gönderilen çalışmalar, çift kör hakem değerlendirilmesinden geçirilir. Bu süreçte yazar ya da yazarların kimliklerini açığa çıkaracak herhangi bir bilginin, hakemlik sürecinde yer almaması dergi ekibi tarafından sağlanır.

• Editörler ve editör yardımcıları değerlendirme süreçlerinin devamlılığı konusunda sorumludur. Bir yazının başvurusundan itibaren tüm süreci titizlikle yönetmekle yükümlüdürler.

• Editörler, yazarlar ve hakemler arasında çıkar çatışmasına izin vermeden hakem atama süreçlerinde tam yetkilidir. Öte yandan dergide yayınlanacak çalışmalarla ilgili nihai karar, editör kuruluna aittir.

Hakemlerin Sorumluluğu
• Hakemler, değerlendirmeleri için gönderilen çalışmaları nesnel olarak incelemelidir.

• Hakemler; değerlendirme için kendilerine gönderilen çalışmaları, araştırma alanlarına uygun olarak kabul etmeli ya da reddetmeli, derginin işleyişinin devamı için bu kararlarını en kısa sürede editörlere bildirmelidir.

• Hakemler, değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmalara ait bilgilerin gizliliğini sağlamalı ve çalışmada herhangi bir telif hakkı ihlali ya da intihal tespit ederlerse, bunu gerekçeleri ile editör kuruluna bildirmeli ve bu durum hakkında rapor tutmalıdır.

• Hakemler bir çalışmayı değerlendirmeyi kabul ettiklerinde, kendilerine tanımlanan süre zarfında çalışmayı değerlendireceklerini beyan ederler. Aksi bir durumda editörlere bilgi vermeleri beklenmektedir.

• Hakemlerin kararlarını gerekçelendirerek bildirmeleri beklenmektedir. Bu durum hem akademik çalışmaların gelişimi hem de yazarın çalışması ile nihai kararın gerekçelerini bilmeleri açısından önem taşımaktadır.

• Hakemler; değerlendirme formunda bulunan ‘yazara not’ başlıklı alana çalışmaya ilişkin kararlarını ayrıntılı biçimde yazmalıdır. 



Hakem Süreci
Gönderilen çalışmalar öncelikle intihal taraması ile kontrol edilir. %20 ve üzeri benzerlik olan çalışmalarda benzerliğin içeriğine göre düzeltme ya da reddetme hakkı editör kuruluna aittir. Makale benzerlik oranı %20’yi aşmamalıdır. İntihal tespit edilen çalışmalar iade edilir. Bu konudaki sorumluluk, yazara aittir.

İntihal kontrolünden sonra, uygun olan makaleler editörler tarafından içerik, yöntem, konu gibi kriterler açısından değerlendirilir. Bu süreçte gerekli görülürse düzeltme ya da reddetme hakkı editöründür. Değerlendirmeye alınması uygun görülen çalışmaların kör hakem değerlendirme süreci başlatılır.

Değerlendirmeye alınması uygun görülen çalışmalar iki ulusal/uluslararası hakeme değerlendirmeye gönderilir.

Hakemlerin birbirinden farklı karar verdikleri durumlarda yazılar üçüncü bir hakeme gönderilir ve gelen karar bu doğrultuda değerlendirilir. Hakem değerlendirmeleri sonucunda bir çalışmanın doğrudan kabul edilmesi, reddedilmesi ya da düzeltme talep edilmesi ihtimali bulunmaktadır.

Düzeltme talep edilen çalışmalar, hakemlerin talepleri doğrultusunda yeniden hakem değerlendirmesine alınabileceği gibi, hakemin yeniden görmeyi talep etmediği durumlarda editör tarafından kontrol edilir. Düzeltmelerin uygun bulunması ile yazının yayımlanmasına ilişkin nihai karar verilir

İşlemleme Ücreti
Dergide makale yayını ve makale süreçlerinin yürütülmesi herhangi bir ücrete tabi değildir. Dergiye gönderilen ya da yayınlanması için kabul edilen makaleler için işlemleme ücreti, gönderim ücreti ya da telif ücreti adları altında herhangi bir ücret alınmaz ve ödenmez.

Makale gönderimi ve değerlendirme süreçleri de dahil olmak üzere yazarlardan herhangi bir ad altında ücret talep edilmemektedir.